Joitakin Esimerkkejä Virtuaalitodellisuus Markkinoinnista

Menneitä ovat päivät, jolloin saatoit nähdä mekon esittelytilassa ja miettiä, miltä se näyttäisi päälläsi ja ostaa sen. Nyt on virtuaalisia huoneita, joissa voit nähdä miltä näytät vaate päälläsi; joten et voi enää tehdä väärää valintaa.

Monet erilaiset yritykset käyttävät nyt virtuaalitodellisuutta tärkeimpänä osana markkinointistrategiaansa.

Tässä me tarkastelemme joitakin onnistuneita virtuaalitodellisuuden soveltamisia markkinoinnissa.

New York Times

Joitakin Esimerkkeja Virtuaalitodellisuus Markkinoinnista 1 - Joitakin Esimerkkejä Virtuaalitodellisuus Markkinoinnista

New York Times tarjosi kerran uskollisille tilaajilleen Google-pahvilasit elokuvien katselemiseen. Tämä yritys ilmoitti tilaajille, että he ovat erityisiä, ja se auttoi parantamaan merkkiuskollisuutta.

Tavallaan se auttoi myös Google-lasien sekä niihin liittyvien elokuvien mainostamista.

Lowe’s home improvement -myymälä

Joitakin Esimerkkeja Virtuaalitodellisuus Markkinoinnista 2 - Joitakin Esimerkkejä Virtuaalitodellisuus Markkinoinnista

Lowe’s home improvement -myymälällä on Holoroom, jonka avulla asiakkaat voivat nähdä miltä heidän kotinsa näyttäisi, jos he ostaisivat kaupasta huonekaluja ja muita tuotteita. Tämä auttaa asiakkaita tekemään tietoisen päätöksen. Kodinparannukset ovat kalliita investointeja.

Joten asiakkaan on siis tunnettava olonsa luottavaiseksi ennen kuin hän ostaa mitään kodinparannukseen liittyvää.

Thomas Cook

Joitakin Esimerkkeja Virtuaalitodellisuus Markkinoinnista 3 - Joitakin Esimerkkejä Virtuaalitodellisuus Markkinoinnista

Muutama vuosi sitten Thomas Cook järjesti ’Kokeile Ennen Kuin Lennät’ -kampanjan. Tämän kampanjan avulla ihmiset pystyivät kokemaan matkustamisen tiettyihin paikkoihin ennen kuin he menivät sinne. Joten he tiesivät, mitä he voivat siellä odottaa, ja päättivät, onko kokemus heidän rahansa arvoinen.

Kampanja myös houkutteli monia ihmisiä kokeilemaan sitä, vaikka he eivät olleetkaan kiinnostuneita lentämisestä. Se kasvatti merkittävästi Thomas Cookin tuoteimagoa.

Virtuaalitodellisuus voi paitsi parantaa kuluttajakokemusta, myös auttaa parantamaan tuotekuvaa. Sinun pitäisi myös sisällyttää virtuaalitodellisuutta tuotteesi tai palvelusi markkinointiin.