Mitä Tekniikoita Käytetään Nyt Tuotteiden Markkinatutkimuksessa?

Uuden tuotteen kehittäminen voi olla jännittävää. Se luo uusia mahdollisuuksia ja voi auttaa kasvattamaan liiketoimintaa. Tuotetta ei kuitenkaan voida julkaista yhdessä yössä. Sinun on tehtävä paljon markkinatutkimusta saadaksesi selville tuotteen elinkeloisuuden nykyisessä markkinatilanteessa.

Kilpailijoillasi saattaa jo olla vastaavia tuotteita markkinoilla. Sinun on tehtävä markkinatutkimus selvittääksesi, millä eri tavoin voit valmistaa tuotteesi.

Tämä auttaa tuotettasi erottumaan kilpailijoiden tuotteista. Markkinatutkimus on tarpeen myös kohdeasiakkaiden tarpeiden ja vaatimusten selvittämiseksi.

Kaikki markkinatutkimuksella kerätyt tiedot auttavat kehittämään tuotteitasi ja lisäämään niiden mahdollisuutta tulla hyväksytyksi markkinoilla. Kun teet markkinatutkimusta, sinun on suoritettava sekä laadullista että määrällistä tutkimusta.

Sitten sinun tulisi analysoida tietoa käyttäen uusinta ohjelmistoa tai tekniikkaa ja lopuksi laatia lopullinen suunnitelma uuden tuotteen kehittämiseksi.

Markkinatutkimusta ei tarvita ainoastaan uuden tuotteen kehityssyklin alussa. Sitä tarvitaan myös jälkeen pain, itse asiassa, uuden tuotteen kehityssyklin kaikissa vaiheissa.

Ennen tuotteen lanseeraamista suurella volyymilla markkinoille, on hyvä testata tuotetta käyttämällä uusimpia tekniikoita. Tässä on joitakin tekniikoita, joita voidaan käyttää.

Virtuaalitodellisuus

Mita Tekniikoita Kaytetaan Nyt Tuotteiden Markkinatutkimuksessa 1 - Mitä Tekniikoita Käytetään Nyt Tuotteiden Markkinatutkimuksessa?

Virtuaalitodellisuus käyttää videoita ja animaatioita antaakseen sinulle mukaansatempaavan kokemuksen tuotteen kanssa. Yritykset antavat miljoonia VR-laitteita kuluttajien käsiin, jotta he voivat testata tuotteita ennen niiden ostamista.

Matkailu- ja ravintola-ala tarjoaa VR:n avulla asiakkaille virtuaalisen kokemuksen suunnitellusta jokiristeilystä tai hotellista, jossa he aikovat yöpyä. Joillakin myymälöillä on virtuaaliset pukuhuoneet, jotta asiakkaat saavat selville, miltä he näyttävät mekossa ennen sen ostamista.

Lisätty todellisuus

Mita Tekniikoita Kaytetaan Nyt Tuotteiden Markkinatutkimuksessa 2 - Mitä Tekniikoita Käytetään Nyt Tuotteiden Markkinatutkimuksessa?

Lisätyssä todellisuudessa, ylimääräisiä esineitä sijoitetaan todelliseen maailmaasi. Joten näet kuvitteellisia asioita kellumassa ympärilläsi. Tämä tekniikka antaa tuotteellesi elämän. Sen sijaan, että näkisit tuotteen kuvan näytöllä, voit nähdä sen todellisessa maailmassa. Tämä tekniikka auttaa myös markkinatutkimuksessa.

AR-laitteita voidaan käyttää prototyyppien valmistuksessa. Se vähentää prototyyppien ja varsinaisen tuotteen kehittämisen välistä aikaa.

3D-tulostus

Mita Tekniikoita Kaytetaan Nyt Tuotteiden Markkinatutkimuksessa 3 - Mitä Tekniikoita Käytetään Nyt Tuotteiden Markkinatutkimuksessa?

3D -tulostuksella voi tehdä kiinteitä esineitä digitaalisesta tiedostosta. Prosessissa käytetään 3D-ohjelmia sekä 3D-skannereita. 3D-tulostus on loistava vaihtoehto kalliille prototyypeille. 3D-tulostaminen on paljon halvempaa kuin prototyyppien pienen määrän kehittäminen. Voit myös testata prototyypin eri versioita 3D-tulostuksella, sillä se on edullista.

Kaikkia näitä tekniikoita käytetään nyt uusien tuotteiden kehittämisessä sekä markkinatutkimuksessa. Nämä tekniikat tekevät tuotekehityksestä nopeampaa ja vähemmän riskialtista. Ihmiset voivat kokea tuotteen ennen sen kehittämistä. Tämä vähentää yritysten riskiä, koska he voivat saada välittömästi palautetta kuluttajilta.

Kuluttajien palaute auttaa heitä parantamaan tuotesuunnitteluaan. Näitä tekniikoita voidaan käyttää myös tuotemarkkinoinnissa auttamaan asiakkaita tekemään tietoon perustuvan päätöksen.